24/10/2017 | Leestijd 2 minuten

Match made in heaven

‘Je gasten blijmaken, dat is het mooiste dat er is. Ben jij het daar mee eens? Naar mijn mening is er niets zo leuk als je gasten gruwelijk verwennen. Heb je ons eerste webinar al gezien? Daarin laten we zien waarom het zo belangrijk is dat je jezelf, het bedrijf en het koopgedrag van mensen kent. Als je je verdiept in de eigen bedrijfsdoelen en tegelijkertijd de drijfveren van je gasten kent, dan kan je ze de juiste aandacht geven.’

Match made in heaven

Door Harry Bijl

‘Als je goed luistert naar mensen en hun koopgedrag snapt, dan krijg je pas inzichten. Dat is nodig om relevante en boeiende stories te kunnen vertellen. Als je een perfecte match hebt en boeiend kan vertellen, dan kan je ook meer verkopen. Is het zo simpel? Ja, zo is het.

Het is zoveel leuker als je gasten aan je lippen hangen, omdat je interessante productinformatie voor ze hebt. Het is heerlijk als je in je in gesprekken met mensen merkt dat jullie elkaar begrijpen. Als je kan invoelen wat mensen bezighoudt, ontdekt waar ze blij van worden en ze kan helpen dan krijg je zelf ook vleugels.’

Timing

‘De juiste aandacht, dat is waar bezoekers blij van worden. Als jij aanvoelt hoe je dat het beste kan doen, dan kan je het verschil maken. Mensen en hun behoefte begrijpen is het halve werk. De andere helft? Dat is begrijpen hoe je een match moet maken en het beste je kennis kan delen. Dat is meestal een kwestie van timing en doseren. Je kan er een sport van maken en kijken wat het beste werkt. Wat voor jou de gasten het lekkerste voelt, dat is wat je door wilt krijgen toch?’

Wil je meer begrijpen over verbinden en boeien kijk dan ook naar het tweede webinar, dat kost je niets, alleen een half uurtje tijd. Tot snel. Goede verkopen!


Harry Bijl is innovatie- en inspiratieman bij INretail. Hij is altijd op zoek naar inspiratie en manieren om dit te delen. ‘Let’s rebel, share vibes & create the future’, is zijn motto.