26/05/2017 | Leestijd 2 minuten

Stijgende waardering van TMO-studenten voor hun opleiding

TMO Fashion Business School scoort ook dit jaar in de Nationale Studenten Enquête op vrijwel alle aspecten hoger dan het landelijke gemiddelde.  De algemene tevredenheid van de studenten over de studie scoort 8,6 op een schaal van 10. Dit is een nog hogere waardering dan voorgaande jaren. De uitslag van de Nationale Studenten Enquête werd vandaag bekendgemaakt.

Stijgende waardering van TMO-studenten voor hun opleiding

De landelijke respons van studenten aan de NSE is 39%. Bij TMO ligt deze beduidend hoger: 51% van de studenten toonde zich bereid mee te werken aan de beoordeling van hun opleiding. De algemene tevredenheid over de opleiding is een 8,6 (landelijk 7,8) en het overgrote deel van de studenten zou de opleiding aanbevelen aan anderen (9,0 t.o.v. landelijk 8,0). De inhoud van de opleiding werd beoordeeld met een 8,0 (landelijk 7,4).

Algemeen directeur Theo Rauch is blij met de resultaten van de enquête. ‘We zijn heel dankbaar voor deze waardering. Als kleinschalige hogeschool is het vanzelfsprekend dat je studenttevredenheid en kwaliteit van de opleiding voorop stelt. Het is dan mooi om de resultaten daarvan terug te zien in hoge cijfers. Dit heeft ook te maken met de betrokkenheid van onze studentenraad die continu signaleert en adviseert waar zaken beter kunnen. Met docenten, medewerkers en studenten werken we constant samen aan goed onderwijs en dat werpt zijn vruchten af.’

De NSE  is een bron voor de Keuzegids hbo, waarin TMO eerder dit jaar beoordeeld werd als Top-Opleiding.

Over de enquête
De Nationale Studenten Enquête (NSE) is het grootschalige landelijk onderzoek waarbij jaarlijks studenten in het hoger onderwijs worden uitgenodigd om hun mening te geven over hun opleiding. Bijna alle NVAO-geaccrediteerde opleidingen aan hogescholen en universiteiten in Nederland doen mee aan dit onderzoek. Objectieve informatie over opleidingen en instellingen draagt bij aan de kwaliteit en transparantie van het hoger onderwijs.