22/11/2022 | Leestijd 4 minuten

Julia (24): “Ik heb geleerd dat verkopen een vak is!”

Klantspecialist

Julia van Deuveren zat vier jaar geleden in de stoel bij New-Hairstyle, toen de kapper zei: “Weet je wát ik een winkel voor jou vind? MAGGY’S! Daar moet jij solliciteren!” De slimme kapper had gelijk. Voordat ze het wist, werkte Julia ineens bij damesmodezaak MAGGY’S in Spakenburg. Om helemaal bij te blijven in haar vak, volgde ze een ‘pittige’ cursus bij CUBE tot klantspecialist.

Julia (24): “Ik heb geleerd dat verkopen een vak is!”

B Academy

“Ik heb de opleiding allround styling afgerond aan B Academy in Amsterdam. Uiterlijke verzorging vind ik geweldig. Als klein meisje pakte ik al de lipstick en hoge hakken van mijn moeder…”

Door mijn training bij CUBE weet ik nu hoe je verbinding maakt met de klant.

Exclusief

“Vanaf het moment dat ik een kopje koffie kwam drinken bij de winkel MAGGY’S, dacht ik: ‘Wow! Hier hoor ik thuis.’ Ik kan veel leren van eigenares Maggy en haar visie... Ze is een voorbeeld voor me. Verder houd ik van de mooie collecties, zoals Essentiel Antwerp, Copenhagen Muse, Baum und Pferdgarden… Vooral de Scandinavische labels vind ik prachtig, vanwege de unieke prints en exclusieve designs...”

CUBE

“Toen ik hier kwam werken, verwees Maggy me eigenlijk meteen naar een opleiding klantenspecialist bij CUBE van docent Esther Rouhard. Ik vond het eerlijk gezegd best pittig, maar de training heeft enorm veel betekend voor mijn persoonlijke ontwikkeling en ik heb geleerd dat verkopen een vak is”.

Excellent

“Door CUBE begrijp ik hoe je iemand welkom laat voelen en excellente service biedt. Verder kan ik nu het gedrag van de klant observeren en oprechte verbinding maken. Alles wat ik heb geleerd, gebruik ik nog steeds in mijn alledaagse werkzaamheden. Esther was een superfijne docent.”

5 seconden

“Ook de vijf-seconden-regel is iets wat ik van Esther heb geleerd. Dat houdt in, dat een klant die binnenkomt, binnen vijf seconden het gevoel moet krijgen dat ze zich welkom voelt. Een hartelijke ‘goedendag’ maakt al een groot verschil.”

Mystery shopper

“Esther raadde ons aan om als ‘mystery shopper’ andere winkels te bezoeken en te zien wat er gebeurt. Het viel mij op dat veel retailmedewerkers nog gesloten vragen stellen, zoals: ‘Kan ik u helpen?’ Ik wist meteen dat ik het anders wilde doen. Goede vragen stellen. Door de training van CUBE durf ik nu gewoon op iemand af te stappen en diegene te verrassen met de nieuwe collectie: ‘Ik heb hier iets leuks voor jou!’”

Storytelling

“Storytelling wordt steeds belangrijker in de retail. Dus het verhaal achter mode: waarom is het item ingekocht en wat is er bijzonder aan? De wereld verandert en het gedrag van consumenten ook. Zij willen een kledingstuk dat over vijf jaar nog steeds mooi is, vanwege de kwaliteit en duurzaamheid en omdat ze het op diverse manieren kunnen combineren. Het is mijn taak om deze kennis over te dragen.”

Twinkeling

“Het leukste aan mijn werk, is dat ik mensen kan laten stralen van zelfvertrouwen. Soms krijgen klanten een twinkeling in de ogen als ze voor de spiegel staan met een kledingstuk dat ik voor ze heb uitgekozen, zo bijzonder! Elk persoon is anders, elk figuur is anders en elke stijl is anders.”

Inkoop

“In de toekomst zou ik heel graag mezelf willen ontwikkelen op het gebied van inkoop. Maar eerst maar eens de nodige opleiding daarvoor volgen…" 

 

Meer weten?

CUBE helpt mensen en organisaties om beter te worden in wat ze doen, door training, coaching en organisatieadvies. Wil jij hier net als Julia een cursus volgen? Bekijk hier dan alle interessante mogelijkheden.

Meer info