29/10/2019 | Leestijd 1 minuut

Hoe tem je een lastige gast?

Lastige gasten zijn lastig. De klant is bijna altijd koning. Maar wat doe je als er lawaaiige jongeren rondlopen, of die ene dame maar stampij blijft maken aan de balie? Wees slim! Want: “Als het je toch lukt om de lastige gast voor je te winnen, geeft dat een kick!” aldus Laura de la Mar van Gastvrijheid in Bedrijf.

Hoe tem je een lastige gast?

Lastige klanten

“Hallo, ben ik al aan de beurt…?”
“Er zit een vlek op dit kledingstuk, ik eis dat ik korting krijg!”
“Wilt u nog een keer voor mij kijken of mijn maat er echt niet tussen zit?”

Winkelmedewerkers kampen dagelijks met momenten die hoog op de irritaties kunnen werken. En jij bent ook maar een mens, het is in zo’n geval nou eenmaal hartstikke moeilijk om kalm en vriendelijk te blijven. Gelukkig zijn er genoeg tactieken om de ‘lastige gasten’ te woord te staan zonder over je grenzen heen te gaan.

Bekijk de video van Gastvrijheid in Bedrijf voor enkele nuttige types:

Wil jij nog gastvrijer worden dan je al bent?  Bekijk dan ook deze video van Laura.