Verkoop/klantcontact
Als je in de retail werkt zijn sterke verkoopvaardigheden onmisbaar. Als verkoper in een winkel ben je immers het visitekaartje van de winkel en breng je klanten in aanraking met je producten en je winkel. Een goede verkoper is klantvriendelijk, maar weet daarnaast ook waar zijn of haar kracht ligt en weet klanten precies te helpen aan het product waar ze naar op zoek zijn. Bij Werk in de Winkel bieden wij een overzicht van de opleidingen en cursussen in de detailhandel die helpen om jouw kracht als verkoper te vinden en jouw vaardigheden al verkoper sterk te verbeteren.
Verkoop/klantcontact
In deze training leer je klanten gastvrij ontvangen en klantgericht handelen. Bewust bezig zijn met het blij maken van klanten zorgt ervoor zorgt dat je makkelijk meer verkoopt. Je leert onder andere om van elke bezoeker een blije en trouwe klant te maken. Ontdek hoe je zorgt dat iedere klant een warm welkom krijgt, leer hoe je altijd een sympathieke en goede eerste indruk maakt én hoe je snel en makkelijk in contact komt met alle soorten klanten. De training is geschikt voor iedereen die met klanten werkt; van de net begonnen collega tot de zeer ervaren medewerker. De nieuwe klant vraagt om een nieuwe, andere, leukere manier van verkopen.
De training bestaat uit 3 maanden e-learning (investering is circa 30 minuten per week) en één fysieke workshop.
Klik hier voor meer informatie over deze training
Bij Jouw Talent in de Winkel kun je terecht met al je vragen over jouw persoonlijke ontwikkeling, werkgeluk en financiën. Daarnaast kun je met hun online trainingen inzicht krijgen in hoe winkelen is verandert en wat dat betekent voor jouw werk.
De manier waarop we winkelen verandert namelijk snel. Als winkelmedewerker merk je dit elke dag. Klanten willen steeds meer, en jij kunt ze helpen. Bekijk de drie online leersnacks en krijg inzicht wat er verandert en hoe jij daarop het beste kunt inspelen. Zo wordt jij nóg beter in je werk en maak je klanten blijer!
Meer omzet? Verzilver dan álle verkoopkansen. Benieuwd hoe je makkelijk meer klanten kunt winnen? Na deze powertraining verslaan jullie de concurrentie door de klantvraag niet 'gewoon' goed te beantwoorden, maar deze te overtreffen. Het resultaat? Meer omzet en meer fans! Klanten winnen was nog nooit zo leuk én succesvol! De training is geschikt voor iedereen die op dagelijkse basis (commercieel) gast- of klantcontact heeft. Zij hebben dagelijks de kans om het verschil te maken, met als logisch gevolg hogere conversie, hogere bestedingen, meer fans en meer werkplezier!
De powertraining duurt 4 weken. Het is een combinatie van online leren, oefenen in de praktijk én een fysieke workshop van circa 3 uur.
Klik hier voor meer informatie over deze powertraining.
Zo veel klanten, zo veel verschillende lichaamstypes en stijlen. Er zijn heel veel handige 'trucjes' om iemand er optimaal uit te laten zien. Hoe verdoezel je platte billen of een buikje? Imagostyliste Nelleke Mulder weet raad! Ze heeft maar liefst ácht nieuwe video's met stylingtips speciaal voor medewerkers in de retail mode die je gratis kunt bekijken op het Youtube-kanaal van Werk in de Winkel.
Bekijk hier de playlist met de video's.
Tijdens de training Jeansverkoper leer je alles over de eigenschappen van jeans en hoe je dit kunt vertalen naar voordelen voor de klant. Deze training wordt aangeboden door Detex. Is jouw werkgever lid van INretail? Dan ontvang je 10% korting.
Klik hier voor meer informatie over deze training.
Wil jij je verkooptechniek verbeteren? Wil je eens kijken hoe je extra artikelen kan verkopen tijdens een verkoopgesprek? Of wil je weten welke kledingkeuze past bij jou als verkoper?
In dit abonnement vind je meer dan 30 trainingen die hiermee gaan helpen. Handig voor als je het beste uit jezelf wilt halen. En je zit nergens aan vast, want het abonnement is maandelijks opzegbaar. Voor slechts € 14,95 per maand haal jij het beste uit jezelf en je klant.
Bekijk hier alle trainingen in dit abonnement.
Met gastvrijheid kun je je in de winkel het verschil maken. Het team van Gastvrijheid in Bedrijf geeft je op Werk in de Winkel inspiratie, tips en tools over gastvrijheid, hospitality en (klant)beleving. Bekijk hier de slimme tips van Laura de La Mar.
Nog meer klanten blij maken, makkelijk meer verkopen én meer werkplezier? Het kan echt. Benieuwd hoe? Tijdens de training laten we zien waarom het van groot belang is om te stoppen met verkopen, wat het verschil is tussen klantvriendelijk en klantgericht zijn, wat de klant van de toekomst wil én hoe je deze succesvol benadert. Klanten blij maken was nog nooit zo leuk én succesvol! De training is geschikt voor iedereen die op dagelijkse basis (commercieel) gast- of klantcontact heeft. Zij hebben dagelijks de kans om het verschil te maken, met als logisch gevolg hogere conversie, hogere bestedingen, meer fans en meer werkplezier!
De powertraining duurt 4 weken, het is een combinatie van online leren, oefenen in de praktijk én een fysieke workshop van circa 3 uur.
Klik hier voor meer informatie over deze training.
Een klant maximale aandacht geven, wat wil je nog meer? In deze training leer je de verschillende figuren van zowel dames of heren te herkennen. Na afloopt kun je ze hier perfect over adviseren, zowel over kleur, materiaal model en nog zoveel meer. Jij bent de expert in de ogen van de klant en dat resulteert in meer verkoop per klant.
Duur : 5 dagen met maximaal 5 personen
Voor wie: medewerkers die al wat langer in de mode werken.
Kijk hier voor meer informatie over de traning.
Het verschil maken voor klanten moet je wel durven en vooral dóen. Hier heeft de mindset een grote invloed op. In deze powertraining prikkelen we om altijd door de ogen van gast te kijken. De deelnemers onderzoeken of ze een fixth of growth mindset hebben én we dagen uit om een heel klein beetje uit de comfortzone te stappen. Het resultaat? Je team krijgt een echt klantgerichte mindset. De training is geschikt voor iedereen die op dagelijkse basis (commercieel) gast- of klantcontact heeft. Zij hebben dagelijks de kans om het verschil te maken, met als logisch gevolg hogere conversie, hogere bestedingen, meer fans en meer werkplezier!
De powertraining duurt 4 weken, het is een combinatie van online leren, oefenen in de praktijk én een fysieke workshop van circa 3 uur.
Klik hier voor meer informatie over deze training.
Je werkt nog niet zo lang in de mode, en kunt erg goed met klanten omgaan. Je hebt duidelijk gevoel voor mode, maar toch twijfel je wel eesn. Waarom staat dat jurkje bij die ene collega of klant heel leuk en als jij hem aantrekt echt een stuk minder?
Door meer te leren over figuurtypes, stijltypes, maar ook door veel te weten te komen over materialen en stofkeuze schiet je kennis omhoog en wordt adviseren nog leuker! Je gaat na de training veel zelfverzekerder adviseren, wat absoluut tot meer verkoop leidt.
Duur : 3 dagen voor maximaal 5 medewerkers
Voor wie: alle medewerkers in de retail
Lees hier meer over de training
Verkopen is een vak. Een gemotiveerde verkoper straalt plezier en professionaliteit uit. Om een goede verkoper te zijn, heb je de juiste mentaliteit, gedegen vakkennis en geschikte verkoopvaardigheden nodig. In de module De Nieuwe Verkoper staan de verschillende karaktereigenschappen van de verkoper centraal – denk aan eerlijkheid, flexibiliteit, enthousiasme en relativeringsvermogen – en de manier om daarmee om te gaan. Maar er is ook aandacht voor de verschillende fasen van het commerciële verkoopproces en de mate waarin de verkoper invloed kan uitoefenen op elke fase. De klant verwacht een optimale service, beleving, kennis van zaken, betrokkenheid en interactie, zowel online als offline. Het is belangrijk dat je als ‘de nieuwe verkoper’ inzicht hebt in het gedrag van deze klanten en daar op de juiste manier op kunt inspelen.
Klik hier voor meer informatie over deze module.
Vaak wordt gezegd dat in een winkel de verkoop het belangrijkste is. Mensen beoordelen een winkel op drie punten,waarbij de kassa de laatste maar ook een van de belangrijkste aspecten van de winkelervaring is.
In deze training behandelen we de laatste indruk die een klant heeft. Hoe blijf jij ook klantvriendelijk als er een lang rij voor je kassa staat? Of als een klant veel vragen en je eigenlijk snel door moet met afrekenen? En hoe voorkom je dat je bij de kassa altijd de standaard zinnen zegt? In deze training geven we je handig tips en sta je daarna nog zelfverzekerder en vol vertrouwen achter de kassa.
Duur: 2 keer een halve dag
Voor wie: voor alle kassamedewerkers , maximaal 5 personen
Bekijk hier alle informatie over de training
Het beste advies is vertellen wat je weet!
Als verkoopmedewerker kan jij met jouw deskundige advies voor klanten écht het verschil maken. De klanten die jij helpt, krijgen oprechte en persoonlijke aandacht, iets wat ze online niet snel zo zullen ervaren. Maar die belangrijke troef wordt lang niet altijd optimaal gebruikt, ziet Nelleke Mulder.
- Tip #1: Positie t.o.v. de klant bij kledingadvies
- Tip #2: Schoenadvies
- Tip #3: Contrasten
- Tip #4: Welk advies past bij welk figuur?
Met deze training leer je hoe je invloed hebt op een gastvrije beleving en hoe jij deze kunt meten. Een positieve ervaring zorgt voor trouwe klanten en gasten. En voor mond-op-mond reclame met resultaat! Jij leert vorm en inhoud te geven aan een buitengewone gastvrijheidsbeleving en zo voordeel te behalen voor jou en jouw klanten! Je leert hoe je invloed hebt op een gastvrije beleving en hoe jij deze kunt meten.
Tijdens deze cursus leer je o.a:
• Welke elementen een belangrijk onderdeel zijn van gastvrijheidsbeleving
• De doelgroep en de customer journey in kaart te brengen
• Wat de sterke punten en de verbeterpunten zijn binnen de organisatie waar gastvrijheidsbeleving centraal staat
• Wat gastvrijheidsbeleving is en hoe je dit kunt meten
• Hoe je omgaat met klachten
• Omgaan met vragen en wensen van de klant
• Het belang van interne communicatie
• Over je eigen communicatiestijl.
Wat is mode nu eigenlijk? Wanneer is iets mode en hoe ontstaat een trend? Als adviseur in de mode is het handig als je iets weet over de geschiedenis van mode en verschillende stijlen. Verder behandelt de module Imago Styling de onderwerpen kleur, decoratie, materiaal, pasvormen, silhouetbelijning, styling, postuur, persoonlijkheid en kleurtypes. Met deze kennis kun je de klant voorzien van een professioneel advies op maat.
Deze module wordt aangeboden door Detex. Is jouw werkgever lid van INretail? Dan ontvang je 10% korting.
Klik hier voor meer informatie over deze module.
Nelleke Mulder, imagostylist, geeft 17(!) korte, super inspirerende video’s waarin ze haar gouden tips deelt. Aan bod komen o.a. ‘de eerste indruk’, ‘kleuradvies’ ‘kledingadvies’ en meer. Naast tips over mode geeft zeook tips over schoenen en sieraden.
Bekijk ze op het Youtubekanaal van Werk in de Winkel.
Bij de module Visual Merchandising leert de adviseur het zo optimaal mogelijk presenteren van een product. Een overzichtelijk winkelbeeld, duidelijke communicatie en een optimale winkelbeleving stimuleert de verkoop. We behandelen de kernwaarde voor de eerste vierkante meters: het opvallen op straat met je exterieur, een goede etalage, een commerciële entree en een goede eerst zichtlijn. Vervolgens leren we hoe dit toegepast wordt in de praktijk. De medewerkers leren collectie voor de eerste vierkante meters, in een bepaalde compositie, duidelijk, aantrekkelijk en in één stijl te presenteren met praktische aanwijzingen.
Deze module wordt aangeboden door Detex. Is jouw werkgever lid van INretail? Dan ontvang je 10% korting.
Klik hier voor meer informatie over deze module.
Als adviseur in de mode is het fijn om alles te weten over verkopen, visual merchandising collecties en stoffen. Daarnaast is het belangrijk dat je kennis hebt van de geschiedenis van de mode en de verschillende modestijlen. We behandelen de onderwerpen, kleur, decoratie, materiaal, pasvormen, silhouetbelijning, styling, postuur, persoonlijkheid en kleurtypes. Met deze kennis kan de klant worden voorzien van een professioneel advies op maat.
Deze training wordt aangeboden door Detex. Is jouw werkgever lid van INretail? Dan ontvang je 10% korting.
Klik hier voor meer informatie over deze training.
Tijdens deze training krijg je de essentiële theoretische kennis met betrekking tot de belevingseconomie, de belevingspsychologie en klantgericht gedrag. Met deze kennis ga je aan de slag met een concreet belevingsconcept voor jouw organisatie: welk gedrag is passend voor het belevingsconcept van jouw bedrijf of afdeling? En hoe vertaalt dit gedrag zich in eisen die gesteld worden aan jou of je medewerkers? Ook leer je in de praktijk het belevingsgericht werken toe te passen en dit aan te passen op een situatie of klant.
De training is in 5 dagdelen.
Om klanten goed te adviseren, is het belangrijk om te weten waaruit de collectie bestaat. En dat je verschillende soorten kledingcombinaties en de benamingen ervan kent, zoals kostuum, deux-pièces of coördinaties. Daarnaast geeft de module Assortimentskennis inzicht in maatsoorten (denk aan dames- en herenmaten, lengte-, heup- en buitenlandse maten), pasvormen, modelnamen, sluitingen en in het verschil tussen casual en representatieve kleding. Ook is er aandacht voor het koopgedrag van mannen en vrouwen.
Door de vele variaties in zowel de modellen als in het uiterlijk wordt aan jeans een heel hoofdstuk gewijd. Nóg meer verdieping in jeans komt aan bod bij de opleidingen Jeans Adviseur en Jeans Specialist.
Deze module wordt aangeboden door Detex. Ben jij lid, of is jouw werkgever lid van INretail? Dan ontvang je 10% korting.
Klik hier voor meer informatie over deze module.
Verkoopvaardigheden verbeteren
De winkelvloer is de plek waar klanten kennismaken met je merk en je producten. Medewerkers in de winkel zijn belangrijk om klanten te woord te staan, te adviseren en artikelen op een aantrekkelijke manier te presenteren. Deze verkoopvaardigheden kun je ontwikkelen door middel van een sales training of sales cursus. Leer met een verkooptraining meer over verschillende onderdelen van de detailhandel. Denk hierbij aan:
-
Weten waar je kracht als verkoper ligt;
-
Het voeren van een productief verkoopgesprek;
-
Omzet in de retail verhogen door betere verkoopvaardigheden;
-
Bijverkoop stimuleren;
-
Slimmer onderhandelen;
-
Assortimentskennis uitbreiden met een online sales training.
Verkooptrainingen detailhandel
Verkooptrainingen voor de retail en detailhandel zijn er in allerlei soorten en voor verkopers van alle niveaus. Zo zijn er bijvoorbeeld landelijk erkende bedrijfsopleidingen voor verkopers, maar ook powertrainingen om te leren hoe je klanten voor je wint. Via Werk in de Winkel bieden wij opleidingen en cursussen aan van verschillende opleiders, waaronder KIEM! (voor tuincentra), Detex (mode), SkillsTown, Shopology en NCVB Bedrijfsopleidingen. Werknemers én werkgevers én profiteren van deze verkooptrainingen voor winkelpersoneel, doordat ze helpen je verkoopvaardigheden te ontwikkelen of aan te scherpen en bijdragen aan je persoonlijke ontwikkeling zodat je sterker staat op de arbeidsmarkt.
Groot aanbod cursussen en opleidingen
Ben je op zoek naar een cursus of opleiding om jouw verkoopvaardigheden of die van je medewerkers verder te helpen ontwikkelen? Werk in de Winkel is er voor medewerkers in de detailhandel. Wij richten ons op medewerkers in mode,wonen, schoenen, sport, juweliers, parfumerieën en tuincentra. Voor werknemers bieden wij daarom een overzicht van verschillende opleidingen en verkoopcursussen om jouw verkoopvaardigheden te verbeteren en sterker te staan in de winkel. Bekijk alle opleidingen hieronder: