Header image

Omgaan met diefstal en agressie

Veel winkels hebben te maken met winkelcriminaliteit zoals, agressieve klanten, winkeldiefstal of een overval. En dan komt het ook nog voor dat medewerkers zelf uit de winkel stelen. Er zijn manieren om dit te voorkomen, of om er op de juiste manier mee om te gaan. Wil je zelf aan de slag gaan? Bekijk hieronder gratis online trainingen om agressie, diefstal of een overval te voorkomen.

Diefstal en agressie de baas 

Weet ook wat je moet doen bij winkeldiefstal, agressie of overval. Volg de gratis online trainingen die het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (het CCV) hierover ontwikkelde.

De onlinetrainingen geven jou en je personeel informatie en tips voor het juiste gedrag bij diefstal, agressie en overval. Je kunt de training volgen op een moment dat het jou uitkomt, vanachter de eigen computer. Aan het einde volgt een toets. Bij voldoende score ontvang je een persoonlijk certificaat. De trainingen zijn gratis. 

360 gradenvideo's 

Het CCV heeft ook bewustwordingsvideo’s ontwikkeld met behulp van 360 gradentechniek. Op deze manier waan je je in levensechte situaties. De video’s zijn gemaakt voor onder andere winkelpersoneel en gericht op preventie van overvallen en winkeldiefstallen. 

Alle 360-gradenvideo’s van het CCV vind je in de 360° CCV-app, die te downloaden is in de Apple App Store en Google Play store.

e-learning laat je niet overvallen

In deze korte online training leer je aan de hand van filmpjes en fotosituaties hoe je het risico op een overval zoveel mogelijk kunt verkleinen. En hoe je het beste kunt reageren tijdens en na een overval. Kies een reactie en zie direct hoe dat uit pakt. Test tot slot je kennis en ontvang een persoonlijk certificaat. De training bestaat uit vijf korte modules en een toets.

Volg de algemene e-learning 'Laat je niet overvallen'

Voorkomen van en omgaan met agressie en winkeldiefstal

Deze online training gaat over het voorkomen van en omgaan met agressie en winkeldiefstal. Je leert hoe je klanten in verschillende situaties het beste kunt aanspreken om agressie en winkeldiefstal te voorkomen en wat je kunt doen als het toch gebeurt. De training duurt ongeveer 45 minuten.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Klantbenadering
  • Ongewenst gedrag
  • Winkeldiefstal
  • Klachtafhandeling
  • Omgaan met agressie

 Volg de e-learning 'Voorkomen van en omgaan met agressie en winkeldiefstal'