01/02/2017 | Leestijd 3 minuten

TMO Business Battle toont toptalenten voor de fashionretail

De winnaar van de jaarlijkse TMO Business Battle is bekend. Tijdens de finale die zaterdag 28 januari plaatsvond, werd de 17 jarige Valerie Hermes door de vakjury tot winnaar verkozen. De havo-scholiere won met haar idee ‘Petit Magasin’, een conceptueel miniwarenhuis gebaseerd op beleving en storytelling.

TMO Business Battle toont toptalenten voor de fashionretail

Tegenwoordig is beleving steeds belangrijker en wil de klant verleid worden. Valerie’s concept PETIT MAGASIN is een miniwarenhuis geboren uit dromen, gebaseerd op realiteit, winkelbeleving op alle fronten onder één dak. In PETIT MAGASIN is er van alles te doen, te zien en te beleven. Moeders brengen de kinderen naar de PLAYROOM, gaan shoppen in de SHOPPING ROOM en volgen een yogales in de EVENTROOM. Mannen drinken een goeie espresso in het CAFE met een fijn boek of laten hun baard trimmen bij de BARBER. De styliste shopt de nieuwste items uit de winkel en fotografeert dit in de PHOTOGRAPHY ROOM voor haar volgende blog. De drukke zakenman boekt zijn meeting in de hippe EVENT ROOM en neemt op de terugweg een mooie plant mee voor zijn vrouw uit de GREEN ROOM. Het verliefde jonge stel laat zich adviseren voor een mooie bank in de INTERIOR ROOM en neemt lekkere dingen mee voor thuis bij de SUPERMARKET ROOM. Iedereen komt naar buiten met een glimlach. En wil je nog wat langer blijven, boek dan een nacht in de DREAM ROOM.

Over de Battle
De TMO Business Battle bestaat uit drie opdrachten die deelnemers moeten afronden. Voor de eerste opdracht moeten de deelnemers een maatschappelijke trend spotten. Daarna volgt het ontwikkelen van een product of concept dat bij deze trend aansluit en het opstellen van een plan om hun bedrijf te promoten. Tijdens de finale worden de vier best beoordeelde deelnemers uitgenodigd om hun idee te pitchen voor de jury. Deze bestaat uit Jan Meerman (directeur INretail), Patric Hanselman (directeur Modint), Krein Bons (CEO Van Haren), Maureen van Mulekom (voormalig winnares TMO Business Battle) en Jacqueline Arnoldy (coördinator Development Center en stages TMO).

Het idee van Valerie Hermes was volgens de jury het best doordacht, inspelend op de actualiteit en origineel. Hiermee versloeg zij de andere finalisten Laura Wilbers, Leontien Berns en Megan van Leeuwen. Valerie ontving een volledige studiebeurs voor TMO. De vier finalisten ontvingen van INretail een mooie bonus, namelijk een studiereis naar Berlijn met retailgoeroe Harry Bijl. Klik hier voor de foto’s.

Werk in de Winkel volgt de ontwikkeling van de winnares Valerie Hermes. En de overige kandidaten mogen hun plannen toetsen bij een ondernemer!