Modefanaat Teuntje (25) is personal stylist bij Shoeby
“Wauw, díé moeten we spreken”, dachten we toen we Teuntje Laurens (25) zagen stralen in haar element op een evenement in de RAI. Deze styliste van Shoeby heeft mínstens zo veel stijl als haar ultieme mode-icoon Hailey Bieber. En hoe leuk: Zodra Teuntje de wens uitsprak om meer te leren over ontwerpen en inkopen, kreeg ze een interne meeloopdag aangeboden op de Shoeby-afdeling Fashion Design & Inkoop. Zo zie je maar. Het delen van je ambities kan verrassend veel deuren openen.

Bewezen geluk
"Recent onderzoek wijst uit dat 97% van de Shoeby-klanten zich na een styling-sessie gelukkiger en zelfverzekerder voelde, dankzij zowel de kleding als de persoonlijke aandacht. Dat maakt me heel blij, want het bevestigt waarom ik dit werk doe met zo veel liefde."
Paradijsvogeltje
"Ik was als kind al gek op mode. Mijn outfits móést ik zelf kiezen — hoe gekker, hoe beter. Gelukkig liet mijn moeder me lekker experimenteren, zelfs als ik strepen en panterprint met elkaar combineerde.”
Modetijdschrift
"Als tienermeisje vond ik de modewereld machtig mooi en interessant, maar ook heel groot en ongrijpbaar. Ik koos voor Media & Communicatie, want het leek me wel wat om bij een modetijdschrift te werken. Daarna ging ik alsnog styling studeren aan het ROC Mondriaan en daarna Branding aan het AMFI. Die naaimachine vond ik maar een oubollig ding. Maar trends spotten en met kleding bezig zijn: prachtig!"
Shoeby
"Tijdens mijn studie werkte ik bij Shoeby, wat me meteen beviel. Toch maakte ik de overstap naar het hoofdkantoor van een ander modemerk om mijn ervaring in media en communicatie verder te ontwikkelen. Daar ontdekte ik wat ik echt wilde, maar ik miste al snel de winkelvloer en de creativiteit van Shoeby. Nu ben ik terug en het voelt als thuiskomen!"
Quality time
"Voor een stylingafspraak bel ik de klant van tevoren, stem af en hang een rekje klaar. Op de dag zelf is het koffie, kletsen en passen. Als het rustig is, verwijst een collega klanten naar mij: ‘Dit is Teuntje, onze personal styliste.’"
Experimenteren
"Ik moedig klanten aan om te experimenteren en te zien wat werkt, hoewel ik witte leggings met jeansrokjes niet snel zal aanraden, haha. Het mooiste moment? Wanneer iemand straalt in iets wat ze niet zelf hadden bedacht, en hun houding verandert. Als een klant komt voor een skinny jeans en ineens helemaal verliefd wordt op een ‘wide leg’, is mijn missie geslaagd!"
Bijdehandje
"Eén van mijn vaste klanten is een vrouw die alleen zwart en wit wil dragen. Toch heb ik haar overtuigd: ‘Ik ben een bijdehandje, probeer gewoon eens iets roze, volgens mij staat dat schitterend!’ Nu appte ze me laatst: ‘Hebben jullie nog meer van die mooie roze kleur in de winkel?’”
Shoeby-effect
"Shoeby voelt als mijn merk. Hier groeide ik van puber tot professional. De mix van streetstyle, trendy items en stoere, vrouwelijke en chique looks past perfect bij mij. Het persoonlijke contact maakt het echte Shoeby-effect: als iemand zichzelf in de spiegel ziet en denkt ‘Ja, dit ben ik,’ weet ik waarom ik dit werk doe."
Nieuwsgierig
"Ik ben nog steeds supernieuwsgierig naar het creatieve proces van ontwerpen en inkoop. Het idee om in een designteam te werken of met modeontwerpen bezig te zijn, lijkt me echt tof. Het blijft een droom die ik wel verder zou willen verkennen, misschien met een opfriscursus fashion design! En wat blijkt? Nu ik deze wens heb uitgesproken, krijg ik binnenkort vanuit het team Fashion Design & Inkoop van Shoeby een interne meeloopdag om mijn beeldvorming- en persoonlijke ontwikkelwensen een boost te geven. Een soort ‘snuffelstage’. Zo zie je maar! Gewoon zeggen wat je ambities zijn, want dat kan je ver brengen!”