Meer glans in de winkel: een briljant plan!
“Wat gebeurt er daar, in die etalage? Er schittert iets!”, denkt de shopper. Voor hij het weet, is hij de chic aangeklede winkel al ingelopen. Het is een gouden tip voor de retailmedewerker. Glans heeft aantrekkingskracht. Dus doe daar vooral je voordeel mee! En lonk die klant naar binnen. Want iedereen verlangt naar een extra dosis sparkling, glamour en luxe. Tijd om te pronken.
Door Marie Gon
Oog voor detail
Is crisistijd meestal niet een sobere tijd? ‘Think again’. De meesten van ons, zijn vaker thuis dan voorheen. En hoe meer tijd we in een ruimte spenderen, hoe mooier en fijner die doorgaans moet zijn, toch? Dus omringen we onszelf met exquise meubels, gebruiksproducten met een luxe uitstraling en frivole accessoires. Komt die gefantaseerde vakantiebestemming dit jaar niet? Dan bouwen we die gewoon thuis. Herkenbaar? We hebben weer oog voor detail! Glanzende materialen passen perfect in dat plaatje.
Van parelmoer tot soapstone
Inspireer de klant met het effect van parelmoer! Ook pastelkleuren, perspex of glas met een mooi kleurverloop, hebben dit effect. Denk ook aan iriserende materialen en producten die zijn afgewerkt met resin. Resin is een hars, die wordt afgescheiden door naaldbomen, waaronder pijnbomen. Het kan worden gemengd met gemalen steen (onder meer graniet, marmer, soapstone). Dit geeft een mega high-gloss afwerking en een marmerachtige beleving. Het kan worden toegepast in het allerduurste design, maar juist ook op alledaagse dingen, zoals een dienblad, een bijzettafel of een vaas.
Nog zo’n glossy trend is gekleurd glas. In één enkele kleur, of juist in meerdere tinten die elkaar versterken of in elkaar overlopen.
Zet zulke uitgesproken items eens bij elkaar in je etalage, en je bent van de wow-factor verzekerd!
Marie Gon is interieurstylist met een grote passie voor kleur. Ze reist stad en land af op zoek naar inspiratie en bezoekt beurzen in binnen- en buitenland.