14/08/2020 | Leestijd 4 minuten

Filiaalmanager Nikolai: “Je steekt elkaar een hart onder de (jeans) riem!”

De champagne stond koud bij jeansstore Score in Roermond. Elk moment kon het gebeuren. En, warempel! Een cameraploeg viel binnen, met livestream. Score in Roermond werd geprezen als beste filiaal. “Het was één van de mooiste dagen van mijn leven”, vertelt de 37-jarige Nikolai. “Score heeft bijna zeventig winkels, dus ik vind het een hele eer! Ter verzilvering, kregen we een trip naar New York City. Ik zal het nooit vergeten. In de limousine, met alle collega’s… Een hotel aan 42nd Street, fantastisch!”   

 

Filiaalmanager Nikolai: “Je steekt elkaar een hart onder de (jeans) riem!”

Nikolai: “Ik startte ooit bij de Koninklijke Luchtmacht, jaren geleden. Maar ik moest weg, want mijn ogen waren niet goed genoeg. Toch zijn die principes van orde en discipline me altijd bijgebleven. Het vervolg op mijn carrière, was zo klaar als een klontje. Ik ging de winkel in! Want ik heb altijd al geweten, dat ik mensen een goed gevoel wilde geven. Fashion interesseert me bovendien mateloos. Vooral jeans. Dat is geen kledingstuk, eerder een levensstijl! Zo kwam ik zes jaar bij WE Fashion te werken. Twaalf jaar geleden begon ik hier, bij Score in Roermond. Veel klanten zijn vrienden van me geworden. Ik kom ze tegen op het terras aan de Roerkade, schuif aan voor een drankje…”  

“We vlogen met het hele team naar New York City!” 

Klein Maastricht 

“Roermond is het ideale winkeldecor. Een pareltje. Oud en romantisch, net als Maastricht, maar dan kleiner. Het barst van de toeristen en dagjesmensen, ook vanwege de Designer Outlet. Die zien wij trouwens niet als concurrentie, want die geeft de stad alleen maar een boost. Fijn toch?”   

Hart onder de (spijkersbroek)riem 

“Wist je dat alle filialen van Score dit jaar een hart voor de winkel hebben gelegd? Gemaakt van spijkerstof. Als dank voor de zorgmedewerkers. Maar ook de band met onze klantenkring heeft me overdonderd tijdens de lockdown… Veel mannen bestelden uit solidariteit een paar spijkerbroeken via What’s App. Die heb ik hoogstpersoonlijk langsgebracht. Je steekt elkaar een hart onder de riem, van beide kanten. Een ontroerend tweerichtingsverkeer!”    

Denimkennis opslurpen  

“We willen het beste jeansbedrijf zijn van Nederland en België. Nou, dan moet je ook alle kennis opslurpen over de wereld van denim die er maar te vinden valt! De klant moet vragen kunnen stellen. Waarom gebruikt Diesel de stof lyocell, en welke nieuwe biologische fabrics heeft Replay? Waarom kost de ene spijkerbroek negentig euro, en de ander twee keer zo veel? Zodoende hebben we hier de ene cursus na de ander. Ik heb zelfs mogen helpen om de leerstof te ontwikkelen.”  

Coachen  

“Het coachen vind ik toch wel het leukste van mijn werk. Als filiaalmanager ben je bepalend voor de energie van het verkoopteam. En die energie, zet zich om in prestaties. Dat ik bijvoorbeeld een medewerker heb mogen helpen om zijn taken wat meer uit handen te geven, waardoor hij nu manager is geworden, vind ik schitterend om te zien.”  

Meer weten?

Barst jij van de ambitie? Wil je doorgroeien in je baan en jezelf verder ontwikkelingen, maar weet je niet hoe je dat moet aanpakken? Neem dan eens -geheel vrijblijvend- contact op met een loopbaancoach! Werk je in de retail dan kost je dat niet en kan precies zorgen voor een duwtje in de goede richting!

Meer info